הדרכת הורים

מבנה הסדנה:

5 - 6 מפגשים אחת לשבועיים

אורך כל מפגש - שעה וחצי עד שעתיים


מפגש מספר 1

 

מטרת המפגש : הכרות, הבנה בגדול של מה עשיתי עד עכשיו שלא עבד ולכן שינוי מסלול, להוריד חרדה ותחילתו של שקט.


נושאים מרכזיים :

·         הכרות איתי ,סבב הכרות ע"י הצגת הילדים והמטרות

·        הכרות עם עולם הדיאטות

·        על רגש וראש

·        מה יש בשיטה ומה אין בה

·        על הפרעות אכילה ואכילה בסתר

·        מודעות ואחריות – מהורים לילדים - ולכן כשאני רוצה להדריך את הילד שלי מה לאכול איך אני עושה זאת.


 מהלך המפגש:

·        מציגה את עצמי, רוצה לתת לכם זוויות חשיבה/הסתכלות אחרות על בעיית עודף המשקל של ילדנו.

·        סבב – מי הוא הילד שלי, מה אני רוצה בשבילו.

·        מה הם הפחדים והחששות שלי סביב המשקל של הילד שלי, מה עודף משקל גורם לי לחשוב/להרגיש. מה זה אומר בשבילי שיש לי ילד עם עודף משקל.

·        קצת על עולם הדיאטות – שיטות שונות, מה הוא הדיבור הנהוג (דברו השבוע בפריים טיים על דיאטת 16/8 מה זה עושה לנו?) ,יתרונות וחסרונות, השלכות של דיאטה , מה האפשרויות כרגע עבור ילדים.

מה עובד בדיאטות ולמה רק לפרק זמן קצר, מה ההשלכות של דיאטה.

·        יש התערבויות שיכולות להזיק. נכיר אותם   ו... מה שלא עובד מפסיקים

·        קודם כל – שקט. מה ה "שקט" הזה נותן לנו? ולכמה זמן?

·        אז מה עכשיו?

·        לפני שעושים בואו נכיר את הרגש והמאפיינים שלה/ את הראש והמאפיינים שלו.

·        על הפרעות אכילה ועל אכילה בסתר

·        את המודעות והאחריות נתחיל להעביר לילדים שלנו, כמה קל/קשה לנו לסמוך עליהם.

כשבא לנו להגיד להם מה לאכול מה לעשות

כשהם באים לשאול אותנו אם אפשר – מה לענות?

·        שווה לי/לא שווה לי

·        שיעורי בית.

 

 

מפגש מספר 2

 

מטרת המפגש : הגדרת מטרה, תנאים פרקטיים לירידה במשקל


נושאים מרכזיים :

·        מעקב מפגישה קודמת – מה חשבנו ומה הרגשנו ?

·        הגדרת מטרה

·        הכרות עם כך שנדרשים תנאים פרקטיים ורגשיים. המפגש יעסוק בתנאים הפרקטיים.


מהלך המפגש:

·        האם הצלחנו ליצור שקט סביב הנושא?

אלו מחשבות/פחדים עברו לנו בראש? מה הרגשנו?

כשהילדים הגיעו לשאול אותי מה לאכול ועניתי לו שווה לי /לא שווה לי מה הרגשתי עם זה?

·        פלסטלינה – הדגמה של גובה ביחס למשקל. אם אני רק גבהת בלי לעלות או לרדת במשקל מה קורה איתי?

·        הגדרת מטרה – כתיבת outcome

·        תפקידנו כהורים הוא לספק לילד את התנאים המתאימים כדי לאפשר לו לעשות בחירות נכונות מול אוכל ואכילה. התנאים הנדרשים הם תנאים פרקטיים ורגשיים.

·        תנאים פרקטים:

ארוחות מסודרות – ארוחת עשר, ארוחת צהרים, ארוחת ארבע, אורחת ערב.

איך יודעים מה בארוחה? אין אסור ומותר

האם אני אוכלת עם הילד או לא? מי אוכל אתו?

האם למזוג לו לצלחת או לתת לו למזוג לעצמו?

איפה הוא אוכל?

האם לאפשר מול הטלוויזיה ומול הטלפון?

שיהיה גיוון

שיהיו ממתקים במידה הנכונה ומאוכסנים בצורה המתאימה.

האם אני מכריחה אותו לסיים מהצלחת?

האם מציעה לו מתוק במידה ויסיים מהצלחת?



מפגש מספר 3

מטרת המפגש: לחזק את מה שדובר ונלמד  עד כה, להציג את התנאים הרגשיים לירידה במשקל.

נושאים מרכזיים: תנאים רגשיים הנדרשים על מנת שילדנו יוכלו להגיע ולשמור על משקל גוף תקין.

מהלך המפגש:

·        האם השקט ממשיך? מה ההרגשה לגבי זה? איך הילד שלנו מגיב לזה

·        האם הצלחתי לייצר ארוחות מסודרות?

·        התלבטויות ושאלות שעלו במהלך השבוע


·        תנאים רגשיים

1.     פעילויות בשעות הפנאי

2.     מפגשים חברתיים

3.     כיצד לעזור לילד להתמודד עם רגשותיו (4 דרכים) – כשהילד ילמד להבין את עצמו טוב יותר ולבטא את עצמו במילים מול אחרים החוסר הרגשי שלו יקטן ואיתו גם הצורך באוכל.



מפגש מספר 4 (יתכן והמפגש הזה לא יספיק ואוסיף עוד מפגש)

מטרת המפגש: לחזק את מה שדובר ונלמד  עד כה, להציג תנאים רגשיים  נוספים לירידה במשקל.

נושאים מרכזיים: תנאים רגשיים הנדרשים על מנת שילדנו יוכלו להגיע ולשמור על משקל גוף תקין

מהלך המפגש:

המשך כלים רגשיים:

·        זמן איכות אחד על אחד (ולא ספורט)

·        השוואה של הילד שלי לאחים שלו ולאחרים

·        דרכים לשיתוף פעולה באופן כללי

·        דרכים לפיתוח עצמאות

·        וכיצד יצירת שיתוף פעולה באופן כללי ופיתוח עצמאות קשורים אלינו?

·        העצמת תחושת ה "אני סומך עליך"



מפגש מספר 5

מטרת המפגש: ההבנה שהילדות שלנו (פחדים/הרגלים/אמונות) משפיעים על ההתנהלות שלי היום מול הילדים שלי. מה להשאיר ומה לשנות? מה נשאר לעשות כשהילד שלי אוכל כמות גדולה בארוחה? לסכם ולארגן מחשבות.

נושאים מרכזיים במפגש: הטבעות ילדות בקשר לאוכל ולאכילה, כמות, סיכום.

מהלך המפגש:

הטבעות הילדות שלי לגבי אוכל ואכילה, איך זה משפיע עלי היום?

·        מה היה אוכל עבור אמא שלי? ועבור אבא שלי?

·        כמה מקום נתנו לאני שלי להתבטא?

·        האם הרגשתם כילדים שההורים שלכם סומכים עליכם?

·        האם הרגשתם שהם מבסוטים ממכם?

·        האם הם אהבו אתכם ללא תנאים?

·        האם הנושא של אוכל ואכילה היה עניין מדובר?

·        האם ,כילדים, הסתכלו לכם בצלחת?

·        מה היה המסר לגבי ממתקים? האם להחביא כי בטח תאכל המון?  או אני יודע שתבחר נכון?

·        האם לאחד ההורים היו הפרעות אכילה?

·        האם אחד ההורים או האחים התמודד עם עודף משקל? מה הייתה ההתנהלות מול זה?

·        מי בישל? האם זאת הייתה מטלה או הנאה?


כיצד הטבעות שלנו לגבי אוכל ואכילה משפיעות עלינו היום. ועל הילדים שלנו היום?

מה הייתי רוצה להשאיר ומה לשנות? ומה בין זה ל outcome שכתבנו במפגש מספר 2.

כמות

·        צלחת של מנה ראשונה לכולם

·        מוזגת שוב ממש מעט

·        מדברת על עצמי – למידה בדרך חיקוי.

סיכום

Share by: