השתלמות לתזונה מודעת למורים וליועצים


השתלמות למורים וליועצים במערכת החינוך.

השתלמות זו יכולה להוות הזדמנות מצוינת למורים וליועצים במערכת החינוך להעשיר את הכלים והידע בנושא התזונה,

הדיאטה ומערכת היחסים מול האוכל ומול המשקל.

בעזרת כלים אלו המורים יוכלו לעזור לתלמידים להתמודד בכל הנושאים הקשורים לתזונה ולירידה במשקל באופן בריא ומודע.

הכלים הם כלים פרקטיים ויישומיים לליווי במפגשים אישיים וקבוצתיים של התלמידים ועוסקים בנושאים הרלוונטיים ביותר.


היקף הקורס: 30 שעות, 10 מפגשים בני 3 שעות.

חובות הקורס:  עבודת הגשה ונוכחות חובה ב 80 אחוז מהמפגשים.


מפגש 1:

סוגי הדיאטות השונות- יתרונות וחסרונות:

הצגת הדיאטות הפופולריות:  דיאטת קטו, דיאטת פלאו, דיאטה נטולת גלוטן, דיאטת צום לסירוגין והאיסורים השונים בדיאטות,

דיאטות של תפריטים וספירת קלוריות,

זריקות

ארוחת "צ'יט",

המכנה המשותף של כל הדיאטות האלו וההשלכות הבריאותיות והנפשיות עבור התלמידים.

כיצד התקשורת (רשתות חברתיות- בעיקר טיקטוק ואינסטגרם) משפיעה  על תפיסת האכילה של התלמידים

הקשר בין עודף משקל למצבים רפואיים.

מיתוסים וניפוץ מיתוסים נפוצים.


מפגש 2:

הדינמיקה של דיאטות וההשפעה על המשקל ועל המצב הרגשי של התלמיד,

מודעות לחלקים השונים בתוכנו שאנו קוראים להם רגש וראש וה"מאמן הפנימי".

כיצד הדיאטות משפיעות על הדינמיקה הפנימית בתוכנו ועל מדד האושר של התלמיד.

מדוע הדיאטות נועדו לכישלון ואיך אפשר לעשות אחרת שיוביל להצלחה ולהעצמה.

הקשר בין ניהול האכילה לחוסן נפשי.


מפגש 3:

חשיבות התכנון, כלים לארגון סדר היום, ארוחת בוקר, מה להביא לבית ספר,

 מה מניע תלמידים לא להביא אוכל לבית הספר.

 עולם השפע, אכילה חברתית, אכילה במסעדות ובחופשות או אירועים.


מפגש 4:

בניית לוח החזון שלי, ממה הוא מורכב, כלים פרקטיים,

החשיבות בבניית חזון כדי ליצור פוקוס פנימי והגברת המוטיבציה.


מפגש 5:

מה היא אכילה מודעת ובכלל חיים מודעים,

הקשבה לתחושות פנימיות סביב רעב ושובע,

 למי להיות נאמנים, איזה משקל לתת לקבוצת השווים ולהורים\ בני משפחה,

המודעות לרגשות שלנו ולהשפעתם על האכילה וכיצד מדד האושר הפנימי משפיע על האכילה,

ממה מורכב מדד האושר הפנימי.


מפגש 6:

אכילה רגשית, בינג'ים, התקפי זלילה, ואכילה הורמונלית במחזור

והיכולת שלי לנתב את הרגשות שלי למקומות שונים מהאוכל ומהתנהגויות ממכרות.

האם יש באכילה הרגשית אלמנטים ממכרים.


מפגש 7:

הפרעות אכילה- סקירה (אנורקסיה, ובולימיה), דרכים לזיהוי וכיצד לפעול,

דימוי גוף ואידיאל היופי כיום.


מפגש 8:

ספורט- סוגים שונים, הספורט בחיי התלמיד ומשמעותו,

כיצד בוחרים ענף ספורט, תדירות מומלצת לספורט,

ספורט ותזונה והקשר בניהם, הקשר בין ספורט לירידה במשקל,

 איך אני מעלה מסת שריר

והכנה לקראת גיוס.


מפגש 9: 

שתיית מים וחשיבותה, סיכום הרגלים של אנשים רזים.


מפגש 10:

סיכום

ותפקיד המורה\ יועץ בהעברת המסרים הנכונים לתלמידים

ובליווי התלמיד בכל נושא המטריד אותו סביב אוכל, תזונה ומשקל.

 


הכשרה בשיטת LOOP OUT לדיאטנים ומטפלים בעודף משקל.


שם הקורס:

 הכשרה בשיטת LOOP OUT לדיאטנים ומטפלים בעודף משקל.


שם המרצה :

 טלי סורוג'ין – דיאטנית קלינית, מנחת קבוצות , מדריכת הורים מוסמכת, מטפלת ב NLP ובטרילותרפיה.

הקף הקורס  20 מפגשים.


שעות שבועיות :

הקורס יתקיים אחת לשבוע בהיקף של 3 שעות אוניברסיטאיות.


מיקום :
מתחם ספייס מוד מודיעין


תנאי קבלה :
ראיון אישי


מטרות הקורס:

1.      להעשיר את הכלים הפרקטיים והרגשיים שלנו כמטפלים באנשים המעוניינים לרדת במשקל.

2.     להדגים הלכה למעשה כיצד נראים מפגשים קבוצתיים ואישיים – מבנה ותכנים, התמודדויות, תסכולים.

3.     התנסות מעשית בשיטה. התלמיד/ה יסיים את הקורס בידיעה שיש ביכולתו לקיים מפגשים קבוצתיים ואישיים בעלי משמעות.


תוכנית לימודים:

שבוע 1 - נושאים נלמדים:

·הכנה מוקדמת – על המשתתפים להגיע למפגש הראשון אחרי שסרקו את השיטות המוצעות לירידה במשקל היום ובעבר ,בררו עם מודרכים שלהם ניסיונות קודמים והבינו מה הדומה והשונה ביניהן.

הכרות, הצגת עצמי והסבר על הקורס, מה מפריע לי כרגע בעבודה  /תסכולים/קושי/נקודות משבר, סריקה על סוגי הדיאטה הקיימות היום - מכנה משותף יתרונות מול חסרונות, הצבת מטרות ויעדים (NLP) , הנחות היסוד לשינוי (NLP), על מה מבוססת השיטה – מודל החיקוי שלנו.

דרישות התלמיד – לקרוא את החומר הנדרש בנושא "הריאיון המוטיבציוני לשינוי"


שבוע 2 – נושאים נלמדים:

 ראיון מוטיבציוני לשינוי, נעים להכיר רגש וראש (טרילותרפיה)


שבוע 3 – נושאים נלמדים:

כיצד נתארגן לפני המפגש וכיצד נתארגן אחרי המפגש. מבנה כל מפגש.

מפגש (קבוצתי) מספר 1 – מהלך המפגש. הסבר על השיטה . אם לא דיאטה, אם אין אסור ומותר ואם אין תפריט אז מה כן? הדגש הוא לא מה אנחנו אוכלים אלא מתי וכמה אנחנו אוכלים וצורת החשיבה שלנו על אוכל ואכילה. המפתח טמון בדיאלוג הפנימי בין הרגש לראש. מאחר וכל חופש זקוק לגבולות הגבול המרכזי שלנו הן שעות האכילה. נלמד את הטכניקה ומה עומד מאחוריה ואת האופן בו אני מחליטה מה לאכול: שווה לי/ לא שווה לי. מים. האם אוכל בריאותי נכנס כאן למשוואה?

ומה אם כל הזמן יהיה לי שווה?

ומה עם ירקות לנשנוש בין לבין?

ורישום. נלמד איזה רישום לבקש ואיך להתייחס אליו בהמשך. נתייחס לתחושת הבלבול שהמונחים יצאו אתו מהמפגש.. ניתן הנחיה לא להישקל בבית.

שיעורי בית – 1.לבדוק כיצד אנשים רזים או כאלו ששומרים על משקל גוך קבוע לאורך שנים ואוכל זה לא issue עבורם מתנהלים ביום יום – לפי שאלון

2. כל משתתף יעשה רישום אכילה במשך שבוע ויקפיד על שתיית מים


שבוע 4 – נושאים נלמדים:

מפגש קבוצתי מספר 2 – נעבור על 2-3 רישומים ביחס לשקילה. נבחן כיצד נעשו הבחירות שבחרנו ביחס לאוכל. נבחן דיאלוג פנימי בין הרגש לראש אצל המשתתף הנבחר.

נשים לב לסמנטיקה שבדיבור : למילים כמו לתקוע/לטעום/לנשנש/דחפתי

אחת המטרות שלנו היא: להפסיק את האוטומט וללמוד אכילה מודעת. מודעת למה?

האם אנשים רזים פחות נהנים מאוכל? ומה מאפיין את האכילה שלהם

וויתור /בחירה ממקום של שפע.


שבוע 5 – נושאים נלמדים:

מפגש קבוצתי מספר 3 – תיכנון הוא אחד המפתחות החשובים להצלחה.

כיצד לנהל ולתכנון את הסופ"ש.

מסעדות ואירועים

מעידות - איך מתמודדים

מה שלא עובד משנים ומה שעובד משאירים (NLP)

לפעמים בשבוע הזה עולים – למה?

"צמתים" שונים באכילה שלנו. התנהלות בצמתים.

"פטנט הפתיבר"


שבוע 6 - נושאים נלמדים:

מפגש קבוצתי מספר 4 –

אז לנהל או לשלוט?

שאלון לראש ושאלון לרגש

"הבעל הסעודי", מפגש מסאג'ים ועוד בכיסויי עיניים. ומה הקשר בין זה לבין ירידה במשקל.

5 מנגנוני השליטה של הראש (טרילותרפיה)


שבוע 7 – נושאי הלימוד

מפגש קבוצתי מספר 5 –

מדיטציית הרווח שבין המחשבות (טרילותרפיה)

אכילה רגשית – רקע וכיצד מתמודדים.

אכילה בסתר ואיך להתמודד עם תגובות האנשים שסביבנו.


שבוע 8 – נושאים נלמדים:

מפגש קבוצתי מספר 6 -

מפגשים אישיים – במפגשים האישיים נבחן את ההתקדמות של כל משתתף. נבין את החוזקות והחולשות , נדבר על הדרך שעבר עד כה, ועל מה כדאי לשים את הדגש ואיך מרגיש בתהליך..


שבוע 9 – נושאים נלמדים:

מפגש קבוצתי מספר 7 –

הבדל בין שני סוגי מוטיבציות (NLP)

דמיון מודרך לעבר ה"אני העתידית"

כתיבה אינטואיטיבית של ה OUTCOME  שלי

נחפש את ה"בשביל מה" הכי גבוה, הכי אותנטי ובעל משמעות בשבילי היום. (NLPׂ

לדבר על תחושת הרעב ועל תחושת השובע. מתי אני אמורה להתחיל לאכול ומתי אני אמורה להפסיק לאכול.


שבוע 10 – נושאים נלמדים:

מפגש קבוצתי מספר 8 –

כמות המשך – הקיבה כבלון. איך אני יודעת מתי להתחיל לאכול ואיך אני יודעת מתי להפסיק לאכול

צלחת של מנה ראשונה

במסעדות/אירועים 50%

סולם הרעב והשוב האישי של כל אחד. וכל אחד במילים שלו.

תרגיל הנחת הסכום

האם מיקום האכילה משמעותי? סלון/ מטבח/פינת אוכל, מול הטלוויזיה/או לא, בזמן שיחת טלפון, מחשב או קריאה.

האם ירקות ללא הגבלה?

וגם כאן להפסיק את האוטומט ולעבור למודעות

קיזוזים

אכילת טעימות – אכילה מודעת (טרילותרפיה/מיינדפולנס)   


שבוע 11 – נושאים נלמדים:

מפגש קבוצתי מספר 9 -

 מגיע לי /לא מגיע לי (טרילותרפיה)

להעיר את המאמן הפנימי + סרטון (טרילותרפיה)

דרכים להגברת שיתוף פעולה (הדרכת הורים)


שבוע 12 – נושאים נלמדים:

מפגש קבוצתי מספר 10 –

הטבעות הילדות – כיצד הן משפיעות עלינו עד כה, מה נשאיר ומה נשנה? (טרילותרפיה)

 מדיטציה של לפגוש את הילדה – חיבור למשאבים שבעזרתם נצליח לשנות.

 צ'י בול (NLP)


שבוע 13 – נושאים נלמדים:

מפגש קבוצתי מספר 11 –

מחזור

ספורט – כן צריך/לא צריך ומה כדאי.

כשטסים לחול/ יוצאים לחופשה/תקופת חגים

פוקוס ולהתעורר – שוב תזכורת למה שלא טוב לי עדיין ומה עוד הייתי רוצה לשנות.

רישום בזוגות


שבוע 14 – נושאים נלמדים

מפגש קבוצתי מספר 12 –

מעבר על רישום בזוגות

ריקוד במעגל (טרילותרפיה)

יוגה ומדיטציה

הפרחת בלונים


שבוע 15 – נושאים נלמדים:

מפגש קבוצתי מספר 13 –

העשרת שעות הפנאי/ מקום לרגש

סבב משפטי השראה – מה הניע אותי לבחור את המשפט הזה ומה המשמעות שלו עבורי.

מה אני עושה עם הבגדים הגדולים שלי

הדרכת "הורים" פיתוח עצמאות.

הכנה לקראת ריברסינג



שבוע 16 – נושאים נלמדים:

מפגש קבוצתי מספר 14 -

 מפגש אורח – ריברסינג


שבוע 17 – נושאים נלמדים:

מפגש קבוצתי מספר 15 –

קלפי טרילו

איך אני בתהליך?

שבוע "קסאח" בעד ונגד

סוויש (NLP)


שבוע 18 – נושאים נלמדים:

מפגש קבוצתי מספר 16 –

שמירה ביום שאחרי

מפגשי המשך

האם כולם מצליחים?, היכולת שלנו כמטפלים לקבל את זה שלא כולם מצליחים.


שבוע 19+שבוע 20 – נושאים נלמדים:

שיווק/פרסום ואיך אני מנהלת את עצמי כעסק – מרצה אורח


חובות התלמיד :

1.     נוכחות מלאה בשיעורים

2.     השתתפות ומעורבות

3.     קריאת החומר הנדרש

4.     הגשת מטלות – בסיום כל שיעור

5.     הגשת עבודה מסכמת – העבודות יעשו תוך עיבוד החומר הנלמד ובשילוב עבודה מעשית.



מקורות:

·        יחולקו מאמרים במהלך הקורס

·        "האדם מחפש משמעות" – ויקטור פראנקל

·        "חכמת המזרח" – ניסים אמון